اقامت کاری کشور آلمان

ارائه برخی اطلاعات در خصوص اقامت از طریق کاریابی (قانون Blue Card) در کشور آلمان

اقامت کاری کشور آلمان

ارائه برخی اطلاعات در خصوص اقامت از طریق کاریابی (قانون Blue Card) در کشور آلمان

تفاوت Kaltmiete و Warmmiete



وقتی در سایت های مسکن اجاره ای در آلمان می گردیم با عبارات Kaltmiete و Warmmiete خیلی برخوردمیکنیم درکنارش Nettomiete و Bruttomiete هم داریم .هرچند بصورت کلی برای بیشتر شما این مفهوم ها ناآشنا نیستند ولی در این مطلب قصد داریم بصورت کوتاه به آنها بپردازیم و در آخر خواهیم دانست که کلمات Kaltmiete و Warmmiete دقیقا به چه مواردی (هزینه هایی) اطلاق می شوند.

در ابتدا ذکر کنم که Nettomiete همان Kaltmiete است و Bruttomiete هم همان Warmmiete پس :

Kaltmiete = Nettomiete

Warmmiete= Bruttomiete

Kaltmiete یا Nettomiete

به اجاره پایه یک واحد مسکونی اطلاق می شود که براساس پارامترهایی مثل ایالت, شهر و محل ساختمان و همچنین سال ساخت آن و وضعیت داخلی آن تغییر کند . البته در آلمان اجاره سرد خانه برا اساس معیار دیگری به نام Mietspiegel هم تعیین می شود که ساده بخواهیم توضیح بدهم به ” میانگین اجاره در شهر و یا محل آن ساختمان” اطلاق می شود که از سوی سندیکاهای صاحب خانه ها و مستاجران تعیین میشود.

Warmmiete یا Bruttomiete

وقتی به اجاره سرد یک ساختمان, هزینه های جانبی Nebenkosten/Betriebskosten اضافه کنیم اجاره گرم یا Warmmiete بدست می آید . هزینه های جانبی یا Nebenkosten/Betriebskosten شامل هزینه هایی هستند که همیشگی هستند مثل بعضی از بیمه های ساختمان, دفع فاضلاب, دفع زباله, روشنایی ساختمان, نظافت ساختمان, انتن تلویزیون, اسانسور و … البته هزینه گرمایشی Heizkosten و هزینه آب گرم Warmwasser که معمولا دو تای آخری را در قرادادها جدا می نویسند ولی جزء هزینه های جانبی خانه محسوب می شوند. پس به عبارت ساده تر :

Kaltmiete + Nebenkosten = Warmmiete

هزینه های جانبی ( شارژ خانه ) در آلمان در اخر هرسال دوباره برای کل ساختمان محاسبه می شوند و در صورتی که هزینه ها بیشتر شوند مستاجر بایستی این مابه تفاوت آنرا در آخر سال بپردازد که Nachzahlung نامیده میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.